poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Film promocyjny

Promowanie swojego produktu w internecie wcale nie jest taką prostą sprawą i wiele osób zastanawia się jak przeprowadzić taką kampanię. Złotym rozwiązaniem tej sprawy jest nagranie filmu promocyjnego dzięki któremu w prosty sposób możliwe będzie ukazanie wszystkich zalet oraz przekazanie potencjalnemu klientowi niezbędnych informacji. Po przeprowadzonych rozmowach z osobami, które podjęły się tego zadania udało mi się ustalić, że filmy promocyjne cieszą się powodzeniem i całkowicie spełniają swoją rolę.
Przygotowanie takiego filmu na pierwszy rzut oka może okazać się trudnym i męczącym zadaniem, ale prawda jest taka, że nawet nowicjusz jest w stanie nagrać krótki film, który przyniesie pożądane efekty.

Jaki sprzęt jest potrzebny?

Sprzęt to jeden z najbardziej istotnych elementów tego przedsięwzięcia, a konkretnie kamera. W dzisiejszych czasach rynek oferuje nam szeroki zakres urządzeń, które pozwolą na nagranie filmu w wysokiej jakości, a dodatkowo za przystępną cenę. W zależności od tego jak bardzo profesjonalny ma być nasz film będziemy w stanie dopasować konkretne urządzenie. Krótkie, jedne z pierwszych filmów promocyjnych mogą być nagrywane nawet smartfonem - w dzisiejszych czasach praktycznie każdy taki telefon wyposażony jest w kamerę pozwalającą na nagrywanie w jakości Full HD. Film w pełni profesjonalny czyli taki w rozdzielczości 4k będzie wymagał lepszego urządzenia czyli kamery. Ciekawym gadżetem na którym tego typu produkcja filmowa może skorzystać jest dron. Zdjęcia z drona są ostatnio wykorzystywane coraz częściej i nic dziwnego, bo przecież robią wrażenie!
Dodatkowo potrzebny będzie statyw oraz zewnętrzny mikrofon podłączany do kamery, który pozwoli na zniwelowanie niechcianych dźwięków takich jak szum wiatru, odgłosy ruchu drogowego, szmery.


Scenariusz - klucz do sukcesu

Najważniejsza część naszego filmu to oczywiście scenariusz. Mamy tutaj bardzo szerokie pole do popisu więc wymagane jest interesujące podejście do tematu. Nieszablonowe ujęcia, film nagrywany w ciekawej formie np. z powietrza przy użyciu drona lub inne ciekawe rozwiązania mogą zapewnić sukces. Generalnie rzecz biorąc możliwości przy tworzeniu scenariusza są nieograniczone dlatego warto poświęcić mu jak najwięcej czasu i dopracować każdy szczegół, bo przecież wszystkie te szczegóły składają się na spójną całość!

Realizacja i montaż

Scenariusz dopięty na ostatni guzik? Można zaczynać z realizacją! Konieczne jest rozrysowanie konkretnych ujęć oraz scen jeżeli chcemy by wszystko szło szybko i sprawnie. Jest to tzw. scenorys - nie tylko ułatwi pracę na planie, ale dodatkowo sprawi, ze możliwe będzie prześledzenie naszej koncepcji i szczegółowe sprawdzenie czy nasz scenariusz w stu procentach spełnia nasze oczekiwania. Ostatnim krokiem jest montaż, który jest wykonywany przy pomocy komputera. Można zapłacić specjalistom by się tym zajęli (dobrym przykładem jest tutaj jakaś agencja reklamowa lub wykonać montaż samemu. Decydując się na tą drugą opcję mamy do dyspozycji wiele darmowych programów, które pozwalają na montaż i ewentualne poprawki naszego filmu.

Reasumując tworzenie dobrego spotu reklamowego nie wymaga nie wiadomo jak wielkiej ilości pieniędzy, a jedynie czasu i dokładności przede wszystkim przy pisaniu scenariusza. Pamiętaj, że jest to najważniejsze, a sprawy związane ze sprzętem i realizacją to sprawy drugorzędne. Czy po przeczytaniu tego artykuły wpadł Ci jakiś pomysł na film reklamowy? Jesteś zmotywowany do działania? Taki miał być efekt, powodzenia! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz