Promowanie
swojego produktu w internecie wcale nie jest taką prostą sprawą i wiele osób
zastanawia się jak przeprowadzić taką kampanię. Złotym rozwiązaniem tej sprawy
jest nagranie filmu promocyjnego dzięki któremu w prosty sposób możliwe będzie
ukazanie wszystkich zalet oraz przekazanie potencjalnemu klientowi niezbędnych
informacji. Po przeprowadzonych rozmowach z osobami, które podjęły się tego
zadania udało mi się ustalić, że filmy promocyjne cieszą się powodzeniem
i całkowicie spełniają swoją rolę.
Przygotowanie
takiego filmu na pierwszy rzut oka może okazać się trudnym i męczącym zadaniem,
ale prawda jest taka, że nawet nowicjusz jest w stanie nagrać krótki film,
który przyniesie pożądane efekty.
Jaki sprzęt jest potrzebny?
Sprzęt to
jeden z najbardziej istotnych elementów tego przedsięwzięcia, a konkretnie
kamera. W dzisiejszych czasach rynek oferuje nam szeroki zakres urządzeń, które
pozwolą na nagranie filmu w wysokiej jakości, a dodatkowo za przystępną cenę. W
zależności od tego jak bardzo profesjonalny ma być nasz film będziemy w stanie
dopasować konkretne urządzenie. Krótkie, jedne z pierwszych filmów promocyjnych
mogą być nagrywane nawet smartfonem - w dzisiejszych czasach praktycznie każdy
taki telefon wyposażony jest w kamerę pozwalającą na nagrywanie w jakości Full
HD. Film w pełni profesjonalny czyli taki w rozdzielczości 4k będzie wymagał
lepszego urządzenia czyli kamery. Ciekawym gadżetem na którym tego typu produkcja filmowa może skorzystać jest dron. Zdjęcia z drona są ostatnio
wykorzystywane coraz częściej i nic dziwnego, bo przecież robią wrażenie!
Dodatkowo
potrzebny będzie statyw oraz zewnętrzny mikrofon podłączany do kamery, który
pozwoli na zniwelowanie niechcianych dźwięków takich jak szum wiatru, odgłosy
ruchu drogowego, szmery.
Scenariusz - klucz do sukcesu
Najważniejsza
część naszego filmu to oczywiście scenariusz. Mamy tutaj bardzo szerokie pole
do popisu więc wymagane jest interesujące podejście do tematu. Nieszablonowe
ujęcia, film nagrywany w ciekawej formie np. z powietrza przy użyciu drona lub
inne ciekawe rozwiązania mogą zapewnić sukces. Generalnie rzecz biorąc
możliwości przy tworzeniu scenariusza są nieograniczone dlatego warto poświęcić
mu jak najwięcej czasu i dopracować każdy szczegół, bo przecież wszystkie te
szczegóły składają się na spójną całość!
Realizacja i montaż
Scenariusz
dopięty na ostatni guzik? Można zaczynać z realizacją! Konieczne jest
rozrysowanie konkretnych ujęć oraz scen jeżeli chcemy by wszystko szło szybko i
sprawnie. Jest to tzw. scenorys - nie tylko ułatwi pracę na planie, ale
dodatkowo sprawi, ze możliwe będzie prześledzenie naszej koncepcji i
szczegółowe sprawdzenie czy nasz scenariusz w stu procentach spełnia nasze
oczekiwania. Ostatnim krokiem jest montaż, który jest wykonywany przy pomocy
komputera. Można zapłacić specjalistom by się tym zajęli (dobrym przykładem
jest tutaj jakaś agencja reklamowa lub wykonać montaż samemu. Decydując
się na tą drugą opcję mamy do dyspozycji wiele darmowych programów, które
pozwalają na montaż i ewentualne poprawki naszego filmu.
Reasumując
tworzenie dobrego spotu reklamowego nie wymaga nie wiadomo jak wielkiej ilości
pieniędzy, a jedynie czasu i dokładności przede wszystkim przy pisaniu
scenariusza. Pamiętaj, że jest to najważniejsze, a sprawy związane ze sprzętem
i realizacją to sprawy drugorzędne. Czy po przeczytaniu tego artykuły wpadł Ci
jakiś pomysł na film reklamowy? Jesteś zmotywowany do działania? Taki miał być
efekt, powodzenia!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz