Najpopularniejszą
formą promocji nie tylko w internecie, ale generalnie w mediach jest reklama.
Aby takie przedsięwzięcie przyniosło pożądane rezultaty reklama musi być przede
wszystkim skuteczna. Wiele osób przez skuteczność rozumie wzrost sprzedawanych
produktów przez firmę, ale jest to złe myślenie, bo przecież nie na sprzedaży
kończy się reklama prawda?
Filmy reklamowe mają za zadanie uświadomić potencjalnego
klienta o samym istnieniu marki, kształtować wizerunek firmy oraz dodatkowo
(jeżeli spot reklamowy wykonany jest tak jak należy) zapewnić zaufanie
klientów. Wiedząc to wszystko nasuwa się pytanie - jak nagrywać spoty
reklamowe i czym kierować się by odnieść sukces? W tym krótkim artykule
zwrócimy uwagę na czynniki, które mają znaczenie!
Tylko konkrety - bez lania wody
Chyba każdy
z nas pamięta czasy szkolne i ten niestosowny moment, w którym nauczyciel od
języka polskiego woła nas do odpowiedzi. Choć tak naprawdę nie byliśmy nauczeni
zawsze udało się wybronić, dlaczego? Otóż przez tzw. "lanie wody".
Taka metoda nie ma racji bytu w przypadku spotów reklamowych. Filmy
promocyjne mają to do siebie, że powinny zawierać tylko konkretne
informacje, a dokładnie te najważniejsze dla potencjalnego klienta.
Skomplikowane treści, które dodatkowo są przedłużane w nieskończoność na pewno
nie spotkają się z zadowoleniem ludzi. Krótkie informacje o wiele łatwiej
zostają w pamięci niż te dłuższe dlatego poleca się używać krótkich zdań, które
zawierają najbardziej istotne informacje.
Przede wszystkim kreatywnie!
W przypadku
działań jakimi są filmy reklamowe nie ma wyznaczonych sztywnych ram dlatego
powinniśmy wykazać się kreatywnością. Innowacyjne, luźne, a nawet zabawne
podejście do tematu może okazać się czynnikiem kluczowym w drodze po sukces.
Wiadomo, że przesadzać też nie można bo chodzi o efekt, a nie samą formę
reklamy lecz czasem trzeba zaryzykować. W mediach możemy zobaczyć wiele
zabawnych reklam stosujących proste hasła i przykładem mogą być np. te tworzone
przez sieć telefonii komórkowych PLUS ze słynnym już tekstem "Brawo Ty -
brawo ja". Proste, ale zapada w pamięć, prawda?
Co jeszcze można zrobić by reklama była dobra?
Oprócz
najbardziej istotnych informacji, które powinny być zawarte reklamując dany
produkt można krótko i zwięźle opisać jego zalety. Przykładowo reklamując power
bank warto napisać, ze jest bardzo poręczny, ponieważ mieści się w kieszeni, a
dodatkowo baterię można naładować nawet 3 razy! Istotny przekaz to zadanie na
pozór łatwe, ale jednak dla wielu producentów reklamowych jest to trudne
zadanie. Dla osób, którym bardzo zależy na tym, by reklama była dobra powinni
pomyśleć o zatrudnieniu profesjonalistów do tego celu. Dobrym przykładem jest
tutaj agencja reklamowa, których na dzień dzisiejszy jest coraz więcej i
więcej. Co prawda poniesiemy nieco większe koszty niż realizowanie tego na
własną rękę, ale mamy większy procent szans na powodzenie.
Znana twarz
to również krok do sukcesu - banki, wypożyczalnie samochodowe, sklepy oraz
inne, przeróżne instytucje zatrudniają do reklam różne sławne osoby i nic w tym
dziwnego, bo... to działa! Znane osoby, które wzbudzają powszechne zaufanie
potrafią przynieść firmie zyski.
Wiesz juz
więcej na temat spotów reklamowych, drogi czytelniku. Zmotywowany do działania?
Mam nadzieję, że tak! Powodzenia!
Nasze przykładowe filmy reklamowe:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz