piątek, 9 czerwca 2017

Spot reklamowy


Najpopularniejszą formą promocji nie tylko w internecie, ale generalnie w mediach jest reklama. Aby takie przedsięwzięcie przyniosło pożądane rezultaty reklama musi być przede wszystkim skuteczna. Wiele osób przez skuteczność rozumie wzrost sprzedawanych produktów przez firmę, ale jest to złe myślenie, bo przecież nie na sprzedaży kończy się reklama prawda?

Filmy reklamowe mają za zadanie uświadomić potencjalnego klienta o samym istnieniu marki, kształtować wizerunek firmy oraz dodatkowo (jeżeli spot reklamowy wykonany jest tak jak należy) zapewnić zaufanie klientów. Wiedząc to wszystko nasuwa się pytanie - jak nagrywać spoty reklamowe i czym kierować się by odnieść sukces? W tym krótkim artykule zwrócimy uwagę na czynniki, które mają znaczenie!

Tylko konkrety - bez lania wody

Chyba każdy z nas pamięta czasy szkolne i ten niestosowny moment, w którym nauczyciel od języka polskiego woła nas do odpowiedzi. Choć tak naprawdę nie byliśmy nauczeni zawsze udało się wybronić, dlaczego? Otóż przez tzw. "lanie wody". Taka metoda nie ma racji bytu w przypadku spotów reklamowych. Filmy promocyjne mają to do siebie, że powinny zawierać tylko konkretne informacje, a dokładnie te najważniejsze dla potencjalnego klienta. Skomplikowane treści, które dodatkowo są przedłużane w nieskończoność na pewno nie spotkają się z zadowoleniem ludzi. Krótkie informacje o wiele łatwiej zostają w pamięci niż te dłuższe dlatego poleca się używać krótkich zdań, które zawierają najbardziej istotne informacje.

Przede wszystkim kreatywnie!

W przypadku działań jakimi są filmy reklamowe nie ma wyznaczonych sztywnych ram dlatego powinniśmy wykazać się kreatywnością. Innowacyjne, luźne, a nawet zabawne podejście do tematu może okazać się czynnikiem kluczowym w drodze po sukces. Wiadomo, że przesadzać też nie można bo chodzi o efekt, a nie samą formę reklamy lecz czasem trzeba zaryzykować. W mediach możemy zobaczyć wiele zabawnych reklam stosujących proste hasła i przykładem mogą być np. te tworzone przez sieć telefonii komórkowych PLUS ze słynnym już tekstem "Brawo Ty - brawo ja". Proste, ale zapada w pamięć, prawda?

Co jeszcze można zrobić by reklama była dobra?

Oprócz najbardziej istotnych informacji, które powinny być zawarte reklamując dany produkt można krótko i zwięźle opisać jego zalety. Przykładowo reklamując power bank warto napisać, ze jest bardzo poręczny, ponieważ mieści się w kieszeni, a dodatkowo baterię można naładować nawet 3 razy! Istotny przekaz to zadanie na pozór łatwe, ale jednak dla wielu producentów reklamowych jest to trudne zadanie. Dla osób, którym bardzo zależy na tym, by reklama była dobra powinni pomyśleć o zatrudnieniu profesjonalistów do tego celu. Dobrym przykładem jest tutaj agencja reklamowa, których na dzień dzisiejszy jest coraz więcej i więcej. Co prawda poniesiemy nieco większe koszty niż realizowanie tego na własną rękę, ale mamy większy procent szans na powodzenie.
Znana twarz to również krok do sukcesu - banki, wypożyczalnie samochodowe, sklepy oraz inne, przeróżne instytucje zatrudniają do reklam różne sławne osoby i nic w tym dziwnego, bo... to działa! Znane osoby, które wzbudzają powszechne zaufanie potrafią przynieść firmie zyski.
Wiesz juz więcej na temat spotów reklamowych, drogi czytelniku. Zmotywowany do działania? Mam nadzieję, że tak! Powodzenia!
Nasze przykładowe filmy reklamowe:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz